Wednesday, 20 March 2013

march 21, 2013

kenapa saya frust pasal politik? meh saya listkan:
1. berpecah belah sesangat
- A salahkan B, B salahkan A, A fitnah B, B fitnah A. yg C dan D tepuk tangan, senyum sampai ke telinga.
      (A, B, C dan D mewakili parti politik)
- Orang kahwin sampai bercerai berai, berkawan baik boleh jadi musuh. 

2. sebab saya suka Tun Mahathir. 
- saya sedih ramai orang salahkan dia utk segala apa yg terjadi kat Malaysia ni. Kan dia dah byk berkorban utk Malaysia, nape orang masih nak salahkan dia? projek IC la, kroni la, apa la. instead of diorg terus tuding jari pasal projek IC tu, cuba bg fakta berserta tarikh dan juga kejadian tntg projek IC tu. and tntg kroni tu.. hmm.... *bunyi cengkerik*

3. Pucuk pimpinan PKR yg geli
- anak beranak dia je kat atas. ingat guna sistem beraja ke? anak beranak sume nak ada pangkat. apakah??
- byk sgt dah video + gambar seks si A****R tu tersebar. Takkan la sumenya edit? Kalau la betul sume edit. Cuba edit gambar Najib plak. Tensen betul aku la. tak dinafikan, kalo dgr ceramah dia, mmg macam betul apa yg dia cakap. compare to Najib, A****r mmg bijak berhujah, buat ayat, meyakinkan orang.. Tapi... kalo dah perangai camtu. camne?? 

4. Janji-janji yg tidak ditepati oleh PR
- manifesto itu dan ini. byk gilos! Tapi habuk pon tarak. Utk PRU 13 ni, lagi lah byk janjinya. Tapi tatau bole buat ke tidak?
- one of my friend ada ckp, kat berita sume asek cite psl mslh negeri selangor. mcm la negeri lain tade mslh. Mmg.. negeri lain ada mslh, tp kerajaan dah setelkan. Tang selangor tu, PKR punya part, tp tak setel2. so, mmg la kena jadi bahan. Haha.

5. Usaha yg ditunjuk oleh PM
- sejak Najib jadi PM, dia mmg turun padang. lawat sini, lawat sana. Buat ni, buat itu. Dia tak goyang kaki pon mcm sesetengah pemimpin lain. jadi, tlg la appreciate dia jugak. 

hmmm... setelah membebel dgn panjangnya, apa yg dpt saya simpulkan disini ialah:

UNDIlah utk pemimpin yg terbaik. Saya tak cakap kerajaan 100% btol, dan pembangkang 100% salah. Tapi nilai lah secara keseluruhan nya. Jgn nilai utk diri kita je, apa yg kita bole dpt. Tp nilai utk orang lain jugak, terutamanya kaum kita. Adakah mereka bole dpt sama mcm kita akan dpt utk pilihan yg kita buat atau pon tidak?

Sejujurnya, dulu masa Paklah memimpin, saya mmg nak sgt PKR ni mng. Lem**b btol dia tu. Tp, lepas PM skrg naik, dgn apa yg terjadi skrg. Kerajaan skrg adalah yg terbaik. :)




No comments:

Post a Comment